Handelsbetingelser

Nedenstående standard handelsbetingelser er udarbejdet af e-mærket og kan frit benyttes af danske kunder hos HostedShop. hostedshop anbefaler at tilkøbe et e-mærket abonnement, så e-mærket kan tilpasse betingelserne til din forretning, samt løbende sende opdateringer om lovændringer, så betingelserne også i fremtiden dækker lovkravene. Læs mere om e-mærket.

Dette er en standardskabelon så husk at tilpasse den til din virksomhed. Sæt selv data ind i de sætninger der er markeret med
grønt. Hvis du ikke har varer der hører under fortrydelsesretten kan du blot udelade den del af teksten.

Husk at der i ordrebekræftelsen skal være vedhæftet handelsbetingelser og fortrydelsesformular så kunden får den. Eventuelt kan den sendes med varen.

 
 

Generelle oplysninger

Navn: AsiaTorvet.dk

CVR-nr. 30 33 05 79
Adresse: Kelstrupgårdvej 3, Holbøl, DK-6340 Kruså
Mailadresse: info@asiatorvet.dk
Telefonnummer: 20 85 88 96

 

Betaling

Der kan i Shoppen anvendes følgende betalingskort: 

  • American Express
  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Mastercard
  • Mastercard debet
  • MobilePay
  • ViaBill
  • VisaElectron. 

 

Vi tager ikke kortgebyrer på alm. danske betalingskort. Der kan dog være mindre gebyrer ved udenlandske kort.
 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.  
Læs mere her: www.viabill.com/kredit   

 

Fragt

Levering med PostDanmark/GLS
AsiaTorvet.dk sørger for levering med Post Danmark eller GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark / GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark/ GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks / GLS' kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. AsiaTorvet.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark / GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender AsiaTorvet.dk naturligvis en ny leverance såfremt varen stadig er tilgængelig.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks / GLS' målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage. AsiaTorvet.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland, Norge, Sverige eller udlandet. Undtaget er dog meget lokale egne lige syd for den dansk/tyske grænse.


Levering med AsiaTorvets bil

AsiaTorvet.dk leverer direkte til din dør for kun 95 kroner under følgende betingelser:

AsiaTorvets bil leverer kun Jylland/Fyn og i enkelte tilfælde den nordlige del af Tyskland.

AsiaTorvet forbeholder sig retten til at fastsætte leveringsdagen af hensyn til planlægning af optimal leveringstur. Dog forpligter vi os til en leverance inden for 21 dage fra ordredagen.

Ved ankomst til adressen skal der være nogen hjemme - hvis dette er aftalt. Ønskes varen henstillet et bestemt sted på adressen, oplyses dette til AsiaTorvet i god tid forinden. Er levering ikke muligt, kommer kunden til at stå for yderligere transportudgifter efter aftale.

Når ordre afgives er det muligt under ordreproceduren i feltet
bemærkninger at fortælle hvornår du ønsker levering. Hvis intet angives, ekspederes som regel: hurtigst muligt.

Hvis en pakke kommer retur fra kunde / afhenterdepot / udleveringssted:

Det hænder af og til at ordrer kommer retur fra kundedestinationen - typisk via GLS. Dette sker typisk efter at pakken har været klar til afhentning imellem 5-10 dage - og af ukendte grunde ikke afhentes.
AsiaTorvet yder som service at give kunden besked om det skete, samt informere om hvad tiltag kunne være, typisk gensendelse - med den omkostning for kunden det nu har.
Hvis kunden ikke reagerer eller ikke ønsker at man skal gensende ordren, opbevarer AsiaTorvet varerne i 14 dage fra pakke-retur-dato, herefter enten destrueres eller bortskaffes den.
Dvs. efter 14 dage tilfalder ordren i AsiaTorvets varetægt. AsiaTorvet har ikke lagerkapacitet til uafhentede ordrepakker.

 

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne (undtaget er ferske varer, dvs. grøntsager eller frostvarer, f.eks fisk - her er ingen returret), regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme ubrudt stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer - se punktet ''Reklamation og varereturnering''.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for:
(indsæt varetyper).  
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: (indsæt beløb).

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

(Indsæt relevante punkter)

Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk hjem til dig eller til din arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der regelmæssigt bringer varer ud i dit område,

Stiftelse eller overdragelse af rettigheder over fast ejendom. Dog ikke aftaler om finansielle ydelser eller aftaler vedrørende udlejning af fast ejendom,   

Opførelse af bygning,  

Aftaler om brugsret til logi på timesharebasis, m.v.,

Aftaler om pakkerejser,  

Spil, hvor der betales for deltagelse,

Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes,

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
 
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
 
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,  
 
Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen,
 
Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved aftalens indgåelse, og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af udsving på markedet, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på,  
 
Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos dig, som du udtrykkeligt har bedt om,
 
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på,  
 
Levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner, dog ikke hvis det er abonnementsaftaler,
 
Aftaler, der indgås på en offentlig auktion,
 
Aftaler om logi, dog ikke til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning eller fritidstilbud, når datoen eller perioden er aftalt. (Det sidste kan f.eks. være kurser, forestillinger, stævner mv.)
 
Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv.,
som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes,

Finansielle ydelser omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer m.v.,
 
Aftaler om varer, værdipapirer eller ydelser, hvis prisen afhænger af udsving på markedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og disse udsving kan ske
i fortrydelsesperioden.  

 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

(Indsæt hvis relevant:   
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)

 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
(Indsæt adresse)
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

(Indsæt denne sætning, hvis det er muligt at aflevere varen på jeres adresse:)
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. (Tilføj eventuelt.: … mod forudgående aftale.)  

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb
(Indsæt eventuelt oplysninger her, hvis I har særlige regler for fortrydelsesret i B2B-handel.)

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:
(Indsæt adresse)
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
 
(Beskriv eventuelle særlige procedurer, som kunden kan følge.)

(Indsæt eventuelt oplysninger her, hvis I har særlige regler for reklamationsret i B2B-aftaler.) 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

(Indsæt hvilke oplysninger, der eventuelt yderligere indsamles.)
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
(Hvis I videregiver oplysninger til andre virksomheder, skal det her oplyses hvilke oplysninger I videregiver, hvorfor og til hvem.)
 
Personoplysningerne registreres hos (indsæt virksomhedens juridiske navn) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på
(indsæt webshop-url) er (juridisk navn).  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
(indsæt e-mailadresse).  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

(eller indsæt url for det/de nævn, der er relevante for de varer eller ydelser, I sælger i webshoppen.)   
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. xx.xx.xxxx

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular (ret til og gem som PDF)

 

Følgende produkt er nu lagt i kurven

Til indkøbskurven