Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

 

Navn: AsiaTorvet ApS

CVR-nr. 42 63 01 44
Adresse: Kelstrupgårdvej 3, Holbøl, DK-6340 Kruså
Mailadresse: info@asiatorvet.dk
Telefonnummer: 40 15 75 17

 

Betaling

 

Der kan i Shoppen anvendes følgende betalingskort: 

  • American Express
  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Mastercard
  • Mastercard debet
  • MobilePay
  • ViaBill
  • VisaElectron. 

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

AsiaTorvet.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Også under selve betalingen følger vi de skrappeste regler. Betalingssikkerheden er i højsædet.

Hos AsiaTorvet.dk kan du med andre ord handle i ro og fred - og trygt!


Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.  
Læs mere her: www.viabill.com/kredit 

 

Alkoholpolitik:
Betingelsen for at købe alkoholiserede varer, f.eks. Saké og lign. er at man er 18 år eller derover.

Fragt

Levering med PostDanmark/GLS


AsiaTorvet.dk sørger for levering med Post Danmark eller GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark / GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark/ GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks / GLS' kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. AsiaTorvet.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark / GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender AsiaTorvet.dk naturligvis en ny leverance såfremt varen stadig er tilgængelig.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks / GLS' målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage. AsiaTorvet.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland, Norge, Sverige eller udlandet. Undtaget er dog meget lokale egne lige syd for den dansk/tyske grænse.


Levering med AsiaTorvets bil

AsiaTorvet.dk leverer direkte til din dør for kun 95 kroner ved alm. privatkundeordrer under følgende betingelser:

AsiaTorvets bil leverer kun Jylland/Fyn og i enkelte tilfælde den nordlige del af Tyskland.

AsiaTorvet forbeholder sig retten til at fastsætte leveringsdagen af hensyn til planlægning af optimal leveringstur. Dog forpligter vi os til en leverance inden for 21 dage fra ordredagen.

Ved ankomst til adressen skal der være nogen hjemme - hvis dette er aftalt. Ønskes varen henstillet et bestemt sted på adressen, oplyses dette til AsiaTorvet i god tid forinden. Er levering ved ankomst til adressen ikke muligt, kommer kunden til at stå for yderligere transportudgifter efter aftale.

Når ordre afgives, er det muligt under ordreproceduren i feltet
bemærkninger at fortælle hvornår du ønsker levering. Hvis intet angives, ekspederes som regel: hurtigst muligt.
 


Hvis en pakke kommer retur fra kunde / afhenterdepot / udleveringssted:

Det hænder af og til at ordrer kommer retur fra kundedestinationen - typisk via GLS. Dette sker typisk efter at pakken har været klar til afhentning imellem 5-10 dage - og af ukendte grunde ikke afhentes.
AsiaTorvet yder som service at give kunden besked om det skete, samt informere om hvad tiltag kunne være, typisk gensendelse - med den omkostning for kunden det nu har.
Hvis kunden ikke reagerer eller ikke ønsker at man skal gensende ordren, opbevarer AsiaTorvet varerne i 14 dage fra pakke-retur-dato, herefter enten destrueres eller bortskaffes den.
Dvs. efter 14 dage tilfalder ordren i AsiaTorvets varetægt. AsiaTorvet har ikke lagerkapacitet til uafhentede ordrepakker.

 

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne (undtaget er ferske varer, dvs. grøntsager eller frostvarer, f.eks fisk - her er ingen returret), regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme ubrudt stand og mængde som du modtog den (og altid i org. emballage). Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. 

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Vær desuden opmærksom på at vi ikke modtager friske, ferske eller frostvarer retur.
 

 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi (det kunne f.eks. være at original-emballagen er blevet ødelagt under åbning), og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde hvorpå den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi og vil være en kristisk vurdering fra vor side. Vi vil vurdere ud fra, om den returnerede vare og emballage er i en tilsvarende stand som de nye varer vi leverer ud til kunderne.


 
Tilbagebetaling af varekøbsbeløbet
Hvis du fortryder dit varekøb, tilbagebetaler vi varens/varernes værdi. Hvis varen/varerne dog er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi tilbagefører typisk pengene via M.Pay. 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. 
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse.

 

 

Varen sendes til:


AsiaTorvet.dk

Kelstrupgårdvej 3, Holbøl

6340 Kruså

 

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os.

Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos ScanNet og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
info@asiatorvet.dk 

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte AsiaTorvet under info@asiatorvet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.03.2021